Toivelista
Finnish

Onko sinulla kysyttävää?

Täältä löydät vastaukset useimmiten kysyttyihin kysymyksiin. Jos sinulla muita mieltä askarruttavia kysymyksiä tai kaipaat tarkempia tietoja tuotteistamme, olethan yhteydessä kuluttajapalveluumme

Käyttö –ja hoito-ohjeet

Ovatko kaikki tuotteet konepesunkestäviä?

Kun tuotteessa on konepesusta kertova symbolimerkintä, on tuote konepesunkestävä. Suosittelemme aina sijoittamaan muovituotteet astianpesukoneessa vapaasti yläkoriin, ja mahdollisimman kauas kuumennusvastuksista. Symbolit kertovat tuotteiden käytöstä ja tuoteominaisuuksista, lisätietoa käyttämistämme symbolimerkinnöistä löydät täältä.

Ovatko kaikki tuotteet mikronkestäviä?

Kun tuotteessa on mikrolämmityksestä kertova symbolimerkintä, on tuote mikronkestävä. Huomioithan että tietyt ruoka-aineet kuten voit, rasvat, ruokaöljy, sokeri sekä mausteiset ruoat saattavat nopeasti tehokkaassa mikrolämmityksessä ylikuumentua ja vaurioittaa muovirasian pintaa. Lämmittäessä ruokaa mikrossa on hyvä hämmentää sekoitusta ajoittain, jotta ruoka ei kiehahda. Rasioita voi turvallisesti käyttää vaikkamuovissa olisi vaaleita pilkkuja tai vääntynyt. Jos muovituote vaurioitunut siten että rasianpintaan tullut valkoista rosoa, suosittelemme hygieniasyistä vaihtamaan tuotteen uuteen. Symbolit kertovat tuotteiden käytöstä ja tuoteominaisuuksista, lisätietoa käyttämistämme symbolimerkinnöistä löydät täältä.

Soveltuvatko SmartStore™ säilytylaatikot elintarvikekäyttöön?

Kyllä soveltuvat! Kaikki SmartStore™ tuotteemme ovat testattuja ja soveltuvat elintarvikekäyttöön.

Miten poistan tuotetarran tuotteesta?

Valitettava kuulla, että tuotetarran poistossa ilmennyt ongelmia. Suosittelemme liottamaan tuotetta hetken lämpimässä tiskivedessä tai hieromaan pintaan ruokaöljyä. Asetoonia tai muita vahvoja aineita emme muovipinnoille suosittele. Jos isokokoinen tuote ja liottaminen on hankalaa, suosittelemme kokeilemaan ikkunanpuhdistus-suihketta, aine tehoaa useimmiten liimanjämien poistoon.

Miksi lounasrasiani on konepesussa värjääntynyt?

Tietyt ruoka-aineet kuten esimerkiksi tomaattivalmisteet, punajuuri ja vahvat mausteseokset saattavat värjätä muovia. Suosittelemme kevyesti puhdistamaan astiat ruoantähteistä ennen astianpesukoneeseen asettamista. Muovi on huokoinen materiaali ja saattaa korkeassa lämpötilassa imaista itseensä esim. punajuuren sävyä vaikka onkin konepesunkestävä.

Tuoteturvallisuus

Olen huolissani mitä kemikaaleja muovituotteet sisältävät. Ovatko tuotteet turvallisia?

Voit huoletta luottaa tuotteidemme turvallisuuteen ja laatuun. Käytämme vain parasta laatua olevia ja turvalliseksi testattuja raaka-aineita luotettavilta toimittajilta. Muovituotteemme eivät sisällä Bisfenol A (BPA:ta). Testaamme tuotteemme säännöllisesti laboratestien lisäksi myös kotiympäristössä. Raaka-ainetoimittajiemme tarkan tuotantovalvonnan ja prosessiseurannan avulla voimme taata että materiaalit ovat turvalliseksi testattuja. Lähes kaikki muovituotteemme ovat Suomessa tai Ruotsissa valmistettuja. Noudatamme huolellisesti kaikkia EU:n asettamia turvallisuusdirektiivejä ja määräyksiä. Lisätietoa tuoteturvallisuudesta löydät täältä.

Mitä tarkoittaa BPA (bisfenoli A) ja sisältävätkö tuotteenne BPA:ta?

BPA:ta (bisfenoli A) voidaan käyttää Polykarbonaattimuovin (PC) valmistuksessa ja muiden muovilaatujen kovetusaineena. BPA tekee muovista iskunkestävää ja edesauttavaa muovia kestämään paremmin happoja, rasvoja ja öljyjä korkeassa lämpötilassa. BPA:lla voi kuitenkin olla terveydelle haitallisia vaikutuksia, etenkin pienille lapsille, BPA onkin tuttipullojen käytössä kiellettyä. Koska välitämme perheesi hyvinvoinnista ja ympäristöstä, olemme tuotannossamme luopuneet kokonaan BPA:sta. Voit turvallisin mielin käyttää tuotteitamme sillä kaikki tuotteemme ovat täysin BPA-vapaita. Lue lisää BPA:sta täältä.

Soveltuvatko SmartStore™ säilytylaatikot elintarvikekäyttöön?

Kyllä soveltuvat! Kaikki SmartStore™ tuotteemme ovat testattuja ja soveltuvat elintarvikekäyttöön.

Pakastus/lounasrasioissani on valkoisia pilkkuja ja rasianpinta on röpelöinen. Miksi tuote on vaurioitunut ja onko tuote turvallinen käyttää?

Tyyppillisiä muovin lämpövaurioita ovat rasioissa esiintyvät vaaleat pilkut, rosoinen pinta tai vinoksi vääntynyt tuote. Suosittelemme mikrolämmityksessä huomioimaan että tietyt ruoka-aineet kuten voit, rasvat, ruokaöljy, sokeri sekä mausteiset ruoat saattavat nopeasti tehokkaassa mikrolämmityksessä ylikuumentua ja vaurioittaa muovirasian pintaa. Lämmittäessä ruokaa mikrossa on hyvä hämmentää sekoitusta ajoittain, jotta ruoka ei kiehahda. Rasioita voi turvallisesti käyttää vaikka muovissa olisi vaaleita pilkkuja tai vääntynyt. Jos muovituote vaurioitunut siten että rasianpintaan tullut valkoista rosoa, suosittelemme hygieniasyistä vaihtamaan tuotteen uuteen.

Materiaalit ja symbolit

Mitä tarkoittaa BPA (bisfenoli A) ja sisältävätkö tuotteenne BPA:ta?

BPA:ta (bisfenoli A) voidaan käyttää Polykarbonaattimuovin (PC) valmistuksessa ja muiden muovilaatujen kovetusaineena. BPA tekee muovista iskunkestävää ja edesauttavaa muovia kestämään paremmin happoja, rasvoja ja öljyjä korkeassa lämpötilassa. BPA:lla voi kuitenkin olla terveydelle haitallisia vaikutuksia, etenkin pienille lapsille, BPA onkin tuttipullojen käytössä kiellettyä. Koska välitämme perheesi hyvinvoinnista ja ympäristöstä, olemme tuotannossamme luopuneet kokonaan BPA:sta. Voit turvallisin mielin käyttää tuotteitamme sillä kaikki tuotteemme ovat täysin BPA-vapaita. Lue lisää BPA:sta täältä.

Mitä symbolit tuotteen pohjassa tarkoittavat?

Symbolit kertovat tärkeää tietoa tuotteen käytöstä ja ominaisuuksista. Voit esimerkiksi tarkistaa onko tuotteessa takuu, onko tuote valmistettu elintarvikekelpoisesta materiaalista, mitkä ovat lämpötilasuositukset sekä saada tietoa tuotteen puhdistuksesta, käytöstä tai kierrätyksestä. Lisätietoa käyttämistämme symbolimerkinnöistä löydät täältä.

Muovituote on konepesussa muotoutunut vinoksi, eikö tuote olekkaan konepesunkestävä?

Jos tuotteessa on konepesu-symbolimerkintä, on tuote konepesunkestävä. Suosittelemme aina sijoittamaan muovituotteet vapaasti astianpesukoneen yläkoriin, puristuksissa muiden astioiden kanssa saattavat muovituotteet astianpesukoneen lämmössä vääntyä. Vaikka tuote olisikin vääntynyt, on tuote kuitenkin turvallinen käyttää. Symbolit kertovat tuotteiden käytöstä ja tuoteominaisuuksista, lisätietoa käyttämistämme symbolimerkinnöistä löydät täältä.

Mistä ostaa

Olen kuluttaja, mistä voin ostaa tuotteitanne?

Meillä on kattava valikoima erilaisia tuotteita, näin ollen myös tuotevalikoima saattaa vaihdella myymälöittäin. Jos etsit jotain tiettyä tuotetta, voit tiedustella tuotteen saatavuutta suoraan jälleenmyyjältämme. Lisätietoa tuotteiden myyntipisteistä löydät mistä ostaa –osiosta tai ottamalla meihin yhteyttä osoitteeseen consumer.fi@orthexgroup.com.

 

Olen jälleenmyyjä, haluaisin ostaa tuotteitanne?

Mukava kuulla että olet kiinnostunut tuotteistamme! Otathan meihin yhteyttä osoitteeseen orthexinfo@orthexgroup.com.

Tuotereklamaatiot

Termospulloni juomat eivät pysy lämpimänä, mitä minun tulisi tehdä?

Valitettava kuulla termospullossa ilmenneestä ongelmasta. Olethan meihin yhteydessä osoitteeseen consumer.fi@orthexgroup.com niin selvitämme asian. Haluaisimme mieluusti myös rikkinäisen termoksen tutkittavaksi, jotta voimme tarkistaa mikä pullossa on vikana.

Onko teillä tuotteillenne varaosamyyntiä?

Meillä ei ole erillistä varaosamyyntiä tuotteillemme, olethan kuitenkin meihin yhteydessä, niin voimme tarkistaa jos meiltä mahdollisesti kuitenkin löytyisi tarvitsemaasi varaosaa. Lähetäthän varaosakyselyn osoitteeseen consumer.fi@orthexgroup.com.

Miten poistan tuotetarran tuotteesta?

Valitettava kuulla, että tuotetarran poistossa ilmennyt ongelmia. Suosittelemme liottamaan tuotetta hetken lämpimässä tiskivedessä tai hieromaan pintaan ruokaöljyä. Asetoonia tai muita vahvoja aineita emme muovipinnoille suosittele. Jos isokokoinen tuote ja liottaminen on hankalaa, suosittelemme kokeilemaan ikkunanpuhdistus-suihketta, aine tehoaa useimmiten liimanjämien poistoon.

Muovituote on konepesussa muotoutunut vinoksi, eikö tuote olekkaan konepesunkestävä?

Jos tuotteessa on konepesu-symbolimerkintä, on tuote konepesunkestävä. Suosittelemme aina sijoittamaan muovituotteet vapaasti astianpesukoneen yläkoriin, puristuksissa muiden astioiden kanssa saattavat muovituotteet astianpesukoneen lämmössä vääntyä. Vaikka tuote olisikin vääntynyt, on tuote kuitenkin turvallinen käyttää. Symbolit kertovat tuotteiden käytöstä ja tuoteominaisuuksista, lisätietoa käyttämistämme symbolimerkinnöistä löydät täältä.

Miksi lounasrasiani on konepesussa värjääntynyt?

Tietyt ruoka-aineet kuten esimerkiksi tomaattivalmisteet, punajuuri ja vahvat mausteseokset saattavat värjätä muovia. Suosittelemme kevyesti puhdistamaan astiat ruoantähteistä ennen astianpesukoneeseen asettamista. Muovi on huokoinen materiaali ja saattaa korkeassa lämpötilassa imaista itseensä esim. punajuuren sävyä vaikka onkin konepesunkestävä.

SmartStore säilytyslaatikon kansi on rikki, olenko jollain tavoin väärinkäyttänyt laatikkoa?

SmartStoreTM  säilytyslaatikot ovat laadukkaita ja kestäviä. Joskus olosuhteet kuitenkin saattavat olla liian haastavat. Oletko esimerkiksi käyttänyt kansia erittäin kylmissä tai kuumissa olosuhteissa tai säilyttänyt laatikoissa erittäin painavia tai teräviä tavaroita, jotka ovat aiheuttaneet sen, että kansi rikkoontunut? Järeämpään käyttöön ja olosuhteisiin suosittelmme valitsemaan iskunkestäviä SmartStore ProTM sarjan säilytyslaatikoita.

Miksi lounas ja pakastusrasian kannet ovat konepesussa muotoutuneet?

Suosittelemme aina sijoittamaan muovituotteet vapaasti astinapesukoneen yläkoriin. Puristuksiin asetetut muovituotteet yhdistettynä konepesun korkeaan lämpötilaan saattavat aiheuttaa sen että muovituote muotoutuu vinoksi. Vaikka kannet erikseen saattavat näyttää hiukan kieroilta toimivat rasiankannet kiinni paineltaessa yhtä hyvin kuin aiemmat. Pehmeän kannen avulla rasiankansi on helppo avata ja sulkea.

Ostamastani kestokasteluruukusta puuttuu osia, mitä teen?

Valitettava kuulla, että pakkauksesta puuttunut osia. Otathan meihin yhteyttä osoitteeseen consumer.fi@orthexgroup.com, niin toimitamme pakkauksesta puuttuneet osat. Muut varaosatiedustelut voi myös lähettää samaan sähköpostiosoitteeseen.

Muut asiat

Miten SmartStoren 10 vuoden takuu toimii, minulla ei ole enää tuotteen ostokuittia.

SmartStoreTM -tuotteissa, joissa ”10 vuoden takuu” merkintä takaa tuotteen kestävyyden normaalissa, käyttötarkoitukseen tarkoitetussa käytössä. Jos tuotteesta jostain syystä ilmenisi materiaalivirhe on kuluttaja oikeutettu saamaan hyvityksenä uusi tuote. Takuu ei kata normaalista käytöstä aiheutuneita naarmuja ja kulumia tai tuotteen rikkoontumista, joka aiheutunut tuotteen väärinkäytöstä, huolimattomuudesta tai epänormaaleista käyttöolosuhteista. Hyvityspyyntötapauksissa suosittelemme ensisijaisesti olemaan yhteydessä ostopaikkaan. Vaihtoehtoisesti voit myös ottaa yhteyttä suoraan kuluttajapalveluumme consumer.fi@orthexgroup.com. 

Onko tuotteillanne takuuta?

Orthex on tunnettu laadukkaista ja kestävistä tuotteista. Kaikissa SmartStore Classic, PRO ja DRY sarjan säilytyslaatikoissa on 10 –vuoden takuu.

Ostamastani kestokasteluruukusta puuttuu osia, mitä teen?

Valitettava kuulla, että pakkauksesta puuttunut osia. Otathan meihin yhteyttä osoitteeseen consumer.fi@orthexgroup.com, niin toimitamme pakkauksesta puuttuneet osat. Muut varaosatiedustelut voi myös lähettää samaan sähköpostiosoitteeseen.